Jak nakładać lakier zaprawkowy

0
107

Uszkodzona powłoka lakierowana: rysy i odpryski. Któż z kierowców tego nie zna?
Zdarza się to często. Na szczęście w ofercie są profesjonalne lakiery zaprawkowe, które dadzą sobie radę nawet z dużymi ubytkami.
Oczywiście możemy skorzystać z pomocy profesjonalnego zakładu lakierniczego, ale możemy zrobić to sami. Potrzebny będzie tylko specjalistyczny zestaw zaprawkowy.
Lakier samochodowy składa się z trzech warstw. Każda jest inna, bo pełni inne zadania. Bezpośrednio na blachę nakłada się podkład. Ma działać antykorozyjnie. W naszym klimacie to bardzo ważne. Na podkład idzie tak zwana baza, czyli lakier bazowy. To on nadaje naszemu pojazdowi kolor. Trzecia warstwa jest bezbarwna, choć najgrubsza. Ma chronić lakier bazowy przed różnymi mechanicznymi uszkodzeniami.
Nawet jeśli dołożymy wszelkich starań i będziemy jeździć bardzo ostrożnie, bezpiecznie, uważnie to tylko kwestią czasu będą uszkodzenia lakieru w formie rys, a może i odpryski.
Co potrzebne?
Otóż płytkie rysy tworzą się jedynie w trzeciej warstwie — lakierze ochronnym, bezbarwnym. Najłatwiej jest je zlikwidować. Wystarczy pasta i polerowanie. Można to szybko i sprawnie usunąć.
Rysy głębokie są trudniejsze. Tu uszkodzone są już dwie warstwy, dochodząc do podkładu. Tutaj trzeba już uzupełnić warstwę drugą, czyli bazową. Nie da się inaczej.
No i zostają nam bardzo głębokie rysy. W takim przypadku widzimy już blachę. Nie dość, że wygląda to nieestetycznie, to jeszcze grozi korozją. Musimy blachę zabezpieczyć przed warunkami atmosferycznymi. To konieczne.
Lakier zaprawkowy jak nakładać?
Oczywiście najpierw dokładnie i pieczołowicie oczyszczamy miejsce, a następnie — po odpowiednim osuszeniu — bezpośrednio na rysę nanosimy lakier. Czekamy, aż wyschnie i nakładamy lakier bezbarwny.
Natomiast jeśli rysa jest tak głęboka, że widzimy blachę — nie zapomnijmy dokładnie oczyścić miejsca, przed nałożeniem lakieru, z ewentualnej rdzy. Po czym musimy zabezpieczyć powierzchnię podkładem antykorozyjnym. Inaczej po jakimś czasie pojawi się pierwszy punkcik rdzy, a po nim następne. Po antykorozyjnym zabezpieczeniu nakładamy oczywiście lakier.
Podkreślmy jednak jeszcze raz, że wszelkie ubytki w powłoce lakieru należy bardzo dokładnie oczyścić i odtłuścić na przykład benzyną ekstrakcyjną. Lakier zaprawkowy nakładajmy cienkim pędzelkiem. Jeżeli wypłynie nam poza ubytek — szybciutko usuńmy ściereczką.
Lakier zaprawkowy jest jedynym rozwiązaniem w takich sytuacjach.
Zlikwiduje rysę, odprysk i podniesie wartość rynkową twojego samochodu.

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here